maandag 3 november 2008

Kubuntu 8.10 (2)

Zo ik heb Kubuntu 8.10 met KDE 4.1geinstalleerd op mijn Dell Inspiron 6400 met een grafische kaart van AMD/ATI (x1400).
Alle hardware wordt herkend, inclusief mijn wireless lan. Ik moest echter de ATI drivers opnieuw installeren omdat ik last had van artifacts op mijn beeld. Na het installeren van die drivers, was dat probleem opgelost.

Maar voldoet KDE 4.1 ook aan mijn eisen?
(zie vorige blogpost)
  • Het draait vlot
  • python doet het en pygame ook
  • het werkt lekker met firefox (op een paar interface bugs na dan)
  • Kate is een goede editor (ik ben alleen op zoek naar iets beters)
Het werkt allemaal relaxed en ik ben zeer tevreden. Als KDE 4.2 gereleased is dan ga ik Kubuntu ook op mijn desktop pc installeren.

Ik ben ook al meteen aan de slag gegaan met pyQT4 om GUI's te programmeren.
Programmeren met pyQT4 gaat snel en het is simpel (soms wel beter als met pygtk)
Ik heb leuke ideeën voor een programma, dus binnenkort meer daarover...

Geen opmerkingen: